ادویه جات ابراهیم

عرضه انواع ادویه جات، دانه ها، سبزیجات، دمنوش ها

ادویه جات ابراهیم

عرضه انواع ادویه جات، دانه ها، سبزیجات، دمنوش ها


مجموعه ادویه ابراهیم فعالیت رسمی خود را در زمینه فرآوری تهیه و تولید انواع ادویه به مدیریت آقای سید ابراهیم محقق طباطبایی در سال 1375به صورت سنتی به پشتوانه ی تجربه ای بالغ بر 50 سال تجربه در بازار اصفهان آغاز نمود.

هدف اصلی مجموعه ارتقای سطح کیفی محصولات و ارائه بهترین ترکیبات ادویه با توجه به سلیقه مشتریان عزیز می باشد برای پیشبرد این مهم توجه خاص به کیفیت مواد اولیه ،پیشرفته و تخصصی کردن دستگاه ها در طول سالهای فعالیت مد نظر بوده ست.

  • ۰
  • ۰

خواص شگفت انگیز زردچوبه

 در این مقاله به بررسی خواص زردچوبه ، ادویه ای زرد رنگ بوده و هزاران سال است که به عنوان گیاه دارویی در هند استفاده می شود.

 

زردچوبه که یکی از گیاهان خانواده ی زنجبیل است، حاوی مقادیر بالایی ترکیبات خاصی به نام کورکومینوئید می باشد که مهمترین آنها کورکومین است، کورکومین ترکیب فعال زردچوبه بوده و دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد.

 

طبع زردچوبه گرم و خشک می باشد. زردچوبه بیشتر در هند و کشور های جنوب شرق آسیا رشد می کند و می توان آن را به شکل زردچوبه تازه و یا پودر زردچوبه استفاده کرد.

خواص زردچوبه برای پوست و مو

  • خواص زردچوبه برای آکنه و خشکی پوست 

Amazing properties of turmeric 4

خاصیت ضد باکتری زردچوبه به درمان آکنه کمک می کند. و خواص ضد التهابی آن، التهاب ناشی از جوش ها را درمان می کند. زردچوبه می تواند برای پوست روغنی به عنوان شستشو دهنده صورت و یا یک پک صورت استفاده شود. همچنین می توانید از زرد چوبه به این منظور استفاده کنید. شیر و زردچوبه همچنین می تواند به درمان پوست خشک کمک کند. همان ماسک صورت می تواند به این هدف کمک کند.

 

توجه: پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید. اگر در اثر استفاده از ماسک های زردچوبه، پوست شما زرد رنگ شد بهتر است مقداری روغن (روغن نارگیل یا روغن زیتون) بر روی آن بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

  •  جلوگیری از چروک صورت و دور چشم

طبق مطالعات ژاپنی زردچوبه می تواند از ایجاد چروک دور چشم و چروک پوست صورت جلوگیری کند و باعث جوان سازی پوست صورت شود.

 

Amazing properties of turmeric

  • تاخیر در پیری و جوان ماندن با زردچوبه 

زردچوبه حاوی رنگدانه های کورکومینوئید هستند که به ژن هایی تبدیل می شوند که سنتز آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهند. این کار از سلول های مغز و پوست از آسیب رادیکال آزاد محافظت می کند، غلظت را بهبود می بخشد و حتی تشکیل خطوط و چین و چروک ظریف را کاهش می دهد.

  • درمان ترک کف پا

زردچوبه دارای خواص آبرسانی قوی بوده و می تواند برای درمان ترک کف پا استفاده شود. مقادیر مساوی روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط کنید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید، ایت مخلوط را بر روی کف پا بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

  • درمان شوره سر

ترکیبی از پودر زردچوبه و روغن زیتون را 20 دقیقه بر روی مو بمالید و سپس با آب و شامپو بشویید، این ترکیب می تواند شوره سر را درمان کند و سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

  • اسکراب لایه بردار زردچوبه

یک قاشق غذا خوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب و سرکه سیب مخلوط کنید و آن را به آرامی بر روی پوست صورت دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس خوب بشویید. این اسکراب را دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

  • خواص ماسک زردچوبه و عسل

عسل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند به بهبود زخم‌ها و ناراحتی‌های پوستی کمک کند. عسل خالص آبرسانی موثر و قوی برای پوست شماست. آن را به پوست خود بزنید تا طراوت و زندگی در چهره شما موج بزند.

  • جلوگیری از ریزش مو

برخی مطالعات می گویند که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

خواص دارویی و درمانی زردچوبه برای بدن

  • کبد چرب

کورکومین موجود در زردچوبه برای سم زدایی کبد از فلزات سنگین و دارو ها مفید می باشد و علاوه بر این به درمان کبد چرب کمک می کند.

  • لاغری و کاهش وزن

یک مطالعه نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند.

 

زردچوبه باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده باعث چربی سوزی و سم زدایی از کبد می شود و به این ترتیب باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

  • دیابت و قند خون

زردچوبه یکی از بهترین درمان های طبیعی برای کاهش قند خون، مقاومت به انسولین و درمان دیابت می باشد. یک مطالعه نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه 400 برابر قدرتمندتر از قرص متفورمین بوده و برای پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 مفید می باشد.

  •  چشم

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بالا می باشد که می تواند برای درمان بیماری ها و اختلالات چشم استفاده شود.

 

Amazing properties of turmeric 5

  •  سلامت قلب

زردچوبه اثرات ضد التهابی قوی دارد. اثرات ضد التهابی تجویز خوراکی زردچوبه در کوتاه مدت مشابه هیدروکورتیزون می‌باشد ولی در طولانی مدت اثرات آن کمتر از این دارو است. مصرف خوراکی آن جهت اثر ضد التهابی بدون هیچ گونه عوارض جانبی است. گزارش‌های متعدد نشان دادند که التهاب نقش مهمی ‌در بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی دارد. آترواسکلروز آسیب اکسیداتیو است که بر لیپوپروتئین‌ها و سلول‌های دیواره‌های رگ‌های خونی اثر می‌گذارد. اکسیداسیون لیپوپروتئین با چگالی کم (LDLs) نقش مهمی‌در آترواسکلروز دارد که این LDL اکسید شده یک محصول سمی ‌برای انواع مختلف سلول‌ها از جمله سلول‌های اندوتلیال می‌باشد.

تاثیر زردچوبه در مهار اکسیداسیون LDL، تکثیر سلول‌های عضلات صاف عروق و تجمع پلاکت‌ها که از فاکتورهای موثر در تشکیل پلاک آترواسکلروز است. احتمالا در پیشگیری و بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی موثر می‌باشد. همچنین زردچوبه می‌تواند باعث تثبیت غشای سلولی می شود.

  • بارداری

  1. کورکومین موجود در زردچوبه در واقع اثر آرامش بخش بر عضله رحم دارد
  2. زردچوبه برای تشکیل اندام های حیاتی جنین به ویژه ریه ها بسیار مفید می باشد
  3. زردچوبه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ها در دوران بارداری می شود
  4. زردچوبه برای درمان یبوست زنان باردار در دوران حاملگی مفید است
  5. زردچوبه برای کنترل قند خون و پیشگیری از دیابت بارداری مفید است
  6. پیش از مصرف زردچوبه در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.
  • افسردگی

مطالعات نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه برای درمان افسردگی مفید باشد. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه کورکومین می تواند ترشح سروتونین و دوپامین مغز را تحریک کند.

  • فشار خون

تحقیقات نشان داده که کورکومین موجود در زردچوبه برای کاهش فشار خون بالا مفید می باشد.

 

Amazing properties of turmeric 3

  • سرطان

پژوهش های مختلفی نشان دادند که مصرف بعضی از مواد غذایی و گیاهان دارویی می‌تواند موجب مهار رشد سلول‌های سرطانی شود. گزارش تحقیقات اپیدمیولوژیک حاکی از آن است که در کشورهایی که مصرف زردچوبه بالا است، سرطان‌های روده‌ای کمتر مشاهده شده است. در مقالات متعددی اثرات آنتی‌اکسیدانی، ضدسمیت، ضدالتهاب و ضد سرطانی کورکومین گزارش شده است. اثرات ضد سرطانی زردچوبه از این نظر با اهمیت است که زردچوبه به عنوان یک ماده افزودنی به غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف این ماده با دوز بالا از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری نموده است. ولی به سلول‌های سالم آسیبی وارد نمی‌کند.

زردچوبه به طور مستقیم موجب مهار تشکیل عروق جدید شده است. به طور غیر مستقیم با مهار تولید عوامل محرک در تشکیل عروق جدید، هورمون‌های رشد فیبروبلاست و هورمون رشد اپیدرم از رشد سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. پژوهش های بسیاری اثرات ضد سرطانی کورکومین روی بسیاری از رده سلول‌های سرطانی از جمله پانکراس، رحم انسان و دیگر رده‌های سلولی و سرطان کلیوی ناشی از تجویز مواد سرطان‌زا را نشان می دهند.

  • آرتروز و پوکی استخوان

کورکومین به عنوان یک ضد التهاب قوی برای التهاب مفاصل شناخته می شود که می تواند برای درمان پوکی استخوان و آرتروز مفید باشد. مطالعات نشان داده که کورکومین حتی بهتر از داروهای ضد التهابی برای درمان بیماری ها عمل می کند.

  • معده و دستگاه گوارش

در طب سنتی زردچوبه به عنوان بادشکن شناخته شده است. مصرف آن با غذا موجب بهبود هضم غذا و کاهش نفخ معده می‌شود. بنابراین مصرف این ماده برای افراد مبتلا به اختلالات گوارشی و کسانی که بعد از مصرف غذا احساس خستگی و یا نفخ می‌کنند، پیشنهاد می شود. در پژوهشی تجویز ۵۰۰ میلی گرم پودر زردچوبه به ۱۶۶ بیمار مبتلا به سوء‌هاضمه سبب بهبود سوء‌هاضمه در این بیماران شده است. در مطالعه بالینی دیگری که روی ۱۰ بیمار مبتلا به زخم معده انجام شد. تجویز یک گرم زردچوبه در روز موجب تسریع در بهبود زخم و کاهش درد معده شد. همچنین در مطالعه‌ای که روی ۸۹ بیمار مبتلا به کولیت زخمی ‌انجام شد.

تاثیر این ماده گیاهی با دوز ۲ گرم در روز در درمان و پیشگیری از رشد بیماری در مقایسه با داروها بیشتر بوده است. زردچوبه به عنوان مهار کننده اسپاسم ماهیچه صاف موجب کاهش دردهای شکمی‌ ناشی از کولیت اولسراتیو در انسان می‌شود. به علاوه گزارش شده است که زردچوبه سبب مهار رشد هلیکوباکترپیلوری می‌شود. این را باید در نظر داشت که مصرف زردچوبه به عنوان دارو جهت پیشگیری و درمان بیماری‌های متعدد نیاز به آزمایش‌های بالینی تکمیلی دارد.

  • کلسترول و چربی خون

کورکومین موجود در زردچوبه یکی از بهترین داروها برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون می باشد. داروهای استاتین برای درمان چربی خون استفاده می شوند که به کلیه ها و کبد آسیب می رسانند  زردچوبه بهترین جایگزین آن ها برای درمان کلسترول و چربی بالای خون می باشد.

  • زردچوبه برای کاهش درد قاعدگی

به گفته یکی از مطالعات ایرانی، کورکومین موجود در زردچوبه به منظور کاهش شدت علائم قاعدگی یافت شد. این اثر را می توان به اثرات ضد التهابی آن نسبت داد. طبق گزارش کالج دولتی اورگرین، از زردچوبه می تواند برای درمان دردهای قاعدگی استفاده شود. همانطور که توسط طبیبان سنتی چینی و هندی مورد استفاده قرار می گرفت.

  • زردچوبه یک ضد درد طبیعی

از آنجا که به تسکین التهاب کمک می کند، زردچوبه می تواند به عنوان مسکن طبیعی عمل کند. به ویژه برای درد های آرتروز صدق می کند. هم چنین زردچوبه گردش خون را بهبود میبخشد که می تواند به حذف درد کمک کند. دو قاشق سوپ خوری زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا خمیری را به دست آورید و این را به منطقه تحت تاثیر اعمال کنید.

  • زردچوبه و بیماری‌های عصبی

مغز یک عضو بسیار اکسیداتیو است و با وجود اینکه تنها ۲ درصد از وزن بدن را تشکیل می‌دهد، ۲۰ درصد از اکسیژن بدن را مصرف می‌کند. با افزایش سن، یون‌های فلزی مانند آهن ، روی و مس در مغز تجمع می‌یابد. در نتیجه، مغز در برابر بسیاری از اکسیدان‌ها قرار می‌گیرد.

 

بسیاری از بیماری‌های عصبی در نتیجه تجمع پروتئین‌ها، آسیب اکسیداتیو و التهاب می‌باشد. کورکومین دارای ویژگی‌های متعدد و مطلوب برای پیشگیری از بیماری‌های عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس(MS)، صرع، ضربه به سر، پیری، افسردگی و سکته مغزی است.

  • لخته شدن خون

ادعا می‌شود مصرف منظم زردچوبه به محافظت در برابر لخته شدن خون کمک می‌کند. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داد که زردچوبه خطر تجمع پلاکت را کاهش می‌دهد.

  • زردچوبه و بیماری‌های التهابی

 آسیب‌های التهابی از عوامل ایجاد کننده درد مفاصل هستند. بنابراین زردچوبه با اثر آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی می‌تواند در کاهش درد مفاصل موثر باشد. در دو مطالعه که تاثیر زردچوبه با دوز ۱۲۰۰میلی گرم روزانه بر بیماری آرتریت روماتوئید در مقایسه با فنیل بوتازون با دوز ۳۰ میلی گرم روزانه انجام شده است. بهبود خشکی مفاصل صبحگاهی، مدت قدم زنی و کاهش ورم و درد مفاصل به دست آمد.

 

Amazing properties of turmeric 1

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی